Wie is Wilma Nijsink-Baan?
In de afgelopen jaren heb ik mij ontwikkeld in het begeleiden en coachen van kinderen en (jong) volwassenen. Vanuit mijn jarenlang ervaring in het (speciaal) basisonderwijs heb ik geleerd wat kinderen nodig hebben bij hulpvragen. Als Intern Begeleider en opleider in school merkte ik hoe prachtig het is om jonge mensen te begeleiden en coachen in hun studie en stage.
Vanuit mijn enthousiasme om mensen te begeleiden en coachen in hun ontwikkeling, is GROEIDYNAMIEK ontstaan.
Loopbaan
Ik heb lang gewerkt in het basisonderwijs. Vanuit mijn belangstelling voor kinderen die extra aandacht en begeleiding nodig hebben, ben ik gestart met de opleiding Speciaal onderwijs aan Jonge risicokinderen.
Tijdens die studie heb ik de overstap gemaakt naar het Speciaal onderwijs in Zwolle waar ik de afdeling Jonge Risico kinderen heb opgestart. Ik heb veel ervaring met coachen en begeleiden van kinderen en jongeren, door mijn werk in het speciaal onderwijs als leerkracht, intern begeleider en opleider/coach in de school.
In het verlengde hiervan ben ik als onderwijsadviseur en Studieloopbaanbegeleider bij Driestar Educatief werkzaam geweest. Hier heb ik veel geleerd van en met jongeren.
Ontwikkeling/kennis/ opleiding:
- PABO
- Opleiding Speciaal onderwijs aan Jonge risicokinderen (HU 2000)
- Master SEN Remedial Teaching (HU 2004)
- Master SEN Gedrag ( HU 2006)
- Opleiding Oplossingsgericht coachen voor volwassenen (Saxion 2012)
- Opleiding voor kinder- en opvoedcoach gevolgd bij Tea Adema (2018).
- Cursus “Ik leer leren” bij Tea Adema (2022)
In 2018 heb ik de opleiding voor kinder- en opvoedcoach gevolgd bij Tea Adema. Wat een verrijking is om van haar te leren wat een kindercoach kan bereiken. En wat kunnen kinderen en jongeren veel leren over zichzelf.
In 2022 heb ik de cursus “Ik leer leren” gevolgd.
Ik leer leren is goed in te zetten bij groep 8 leerlingen als voorbereiding op het VO, of eerste jaarsleerlingen binnen het VO.
In de afgelopen jaren heb ik mij ontwikkeld in het begeleiden en coachen van kinderen en (jong) volwassenen. Vanuit mijn jarenlang ervaring in het (speciaal) basisonderwijs heb ik geleerd wat kinderen nodig hebben bij hulpvragen. Als Intern Begeleider en opleider in school merkte ik hoe prachtig het is om jonge mensen te begeleiden en coachen in hun studie en stage.
Vanuit mijn enthousiasme om mensen te begeleiden en coachen in hun ontwikkeling, is GROEIDYNAMIEK ontstaan.
Loopbaan
Ik heb lang gewerkt in het basisonderwijs. Vanuit mijn belangstelling voor kinderen die extra aandacht en begeleiding nodig hebben, ben ik gestart met de opleiding Speciaal onderwijs aan Jonge risicokinderen.
Tijdens die studie heb ik de overstap gemaakt naar het Speciaal onderwijs in Zwolle waar ik de afdeling Jonge Risico kinderen heb opgestart. Ik heb veel ervaring met coachen en begeleiden van kinderen en jongeren, door mijn werk in het speciaal onderwijs als leerkracht, intern begeleider en opleider/coach in de school.
Ontwikkeling/kennis/ opleiding:
- PABO
- Opleiding Speciaal onderwijs aan Jonge risicokinderen (HU 2000)
- Master SEN Remedial Teaching (HU 2004)
- Master SEN Gedrag ( HU 2006)
- Opleiding Oplossingsgericht coachen voor volwassenen (Saxion 2012)
- Opleiding voor kinder- en opvoedcoach gevolgd bij Tea Adema (2018).
- Cursus “Ik leer leren” bij Tea Adema (2022)
In 2018 heb ik de opleiding voor kinder- en opvoedcoach gevolgd bij Tea Adema. Wat een verrijking is om van haar te leren wat een kindercoach kan bereiken. En wat kunnen kinderen en jongeren veel leren over zichzelf.
In 2022 heb ik de cursus “Ik leer leren” gevolgd.
Ik leer leren is goed in te zetten bij groep 8 leerlingen als voorbereiding op het VO, of eerste jaarsleerlingen binnen het VO.